Het is een extra hoog presterende dieselmotorolie die helpt de levensduur van de motor te verlengen in de meest extreme on- en off-highway toepassingen, terwijl het uitstekende prestaties levert in moderne, krachtige, low-emissie motoren, inclusief die met uitlaatgasrecirculatie (EGR) en nabehandelingssystemen met dieseldeeltjesfilters (DPF) en dieseloxidatiekatalysatoren (DOC). Het is een unieke formulering die de nieuwste technologie in dieseladditieven combineert om superieure slijtagebescherming, anti-corrosie, anti-oxidant bescherming en uitzonderlijke roetcontrole te bieden. Deze unieke mix bevat synthetisch versterkte basisoliën om de duurzaamheid van de motor en de oliebestendigheid bij hoge temperaturen te verbeteren.
Het is een motorolie die het hele jaar door kan worden gebruikt in alle soorten moderne en oude dieselmotoren. Het is geschikt voor gebruik in vlootvoertuigen, waaronder vrachtwagens met hoge motorvermogens, om zware ladingen te vervoeren. De speciale combinatie van hoogwaardige basisolie met geavanceerde additietechnologie biedt effectieve bescherming en smering tijdens de gebruiksperiode van deze olie. Het is geschikt voor gebruik in alle soorten turbocharged motoren.
Het is een hoogwaardig, volledig synthetische versnellingsolie die is ontwikkeld voor gebruik in synchromesh/non-synchromesh versnellingsbakken en differentials van personenauto's, zware voertuigen en grondverzetmachines op prestatie-niveau van API GL-5. Het biedt uitstekende prestaties gedurende alle seizoenen dankzij de hoge viscositeitsindex. Terwijl het schakelen vergemakkelijkt bij zeer lage temperaturen, biedt het ook hoge smering en weerstand tegen oxidatie bij zeer hoge temperaturen. Het biedt bescherming tegen slijtage, zelfs onder overmatige belasting door de eigenschap van hoge druk (EP), en verlengt de levensduur van versnellingssystemen en minimaliseert onderhoudskosten.
Aral HighTronic J is een moderne laag-as
soepel lopende motorolie in Aral Synth-technologie. Kan worden gebruikt
voor benzine- en dieselmotoren (vooral met
dieselpartikelfilter DPF) waar een product volgens ACEA
C2, API SN (of eerder) of Peugeot PSA Goedkeuring B71
2290 vereist is. De moderne Low Ash-technologie
beschermt tegen schadelijke asafzettingen in het
dieselpartikelfilter en ondersteunt daarmee hun
effectiviteit en levensduur.
Specificaties
ACEA C2
PSA Goedkeuring B71 2290
Verpakkingsgrootte: 1
Productnummer: 1509000
Fulllife S 10W-40 is een synthetische motorolie die is geformuleerd met een unieke mix van hoogwaardige basisoliën en geavanceerde additieftechnologie om te voldoen aan de smeerbehoeften van benzine- of dieselmotoren.
{"Description":"Castrol Radicool SF is een silikaatvrije langlevende koelvloeistofconcentraat (OAT-technologie). Castrol Radicool SF biedt uitstekende corrosiebescherming. Het kan worden gebruikt in benzine- en dieselmotoren (ook in aluminium en grijs gietijzer). Castrol Radicool SF heeft de optimale werking in een mengverhouding van 1:1 met water. Dit resulteert in vorstbescherming tot -37°C en de beste corrosiebescherming. Gebruik Castrol Radicool SF niet onverdund.","Advantages":"De speciale OAT-technologie zorgt voor lange vervangingsintervallen van de koelvloeistof. Castrol Radicool SF beschermt tegen corrosie, afzettingen in het koelsysteem en oververhitting. Castrol Radicool SF biedt:\n-Bescherming tegen hard water\n-Efficiënte koeling\n-Uitstekende corrosiebescherming\n-Zeer goede elastomeercompatibiliteit\n-Bescherming tegen cavitatie\n-Bevat Bitrex - ter bescherming tegen inslikken","Application":"Vorstbescherming/ Proportie van Castrol Radicool SF opgelost in water:\n-20°C/ 35%\n-25°C/ 40%\n-30°C/ 45%\n-37°C/ 50%","Product number":"1652610","Container size":"1","Product group":"Radiator antivries"}
Fullgear LS 80W-90 is een automotive transmissieolie die is ontwikkeld met kwaliteitsbasisoliën en geavanceerde technologie-additieven voor beperkte slip (LS) differentiëlen.
Fullgear HYP EP 75W-80 is een synthetische versnellingsolie die is ontwikkeld voor gebruik in handgeschakelde transmissies van personenauto's. De speciale formule biedt bescherming tegen slijtage onder koude bedrijfsomstandigheden.
ELKALUB-oliën van de serie 1000 H zijn CLP-oliën met een bijzonder hoge hechtcapaciteit. Ze zijn bijzonder geschikt voor smeerpunten met hoge afschuifverliezen, zoals kettingen of open tandwielen, evenals transmissies en lagers in een temperatuurbereik tot 120 °C. De hechtoliën bieden een hoge slijtage- en corrosiebescherming, evenals een uitstekende drukopnamecapaciteit. Speciale verouderingsstabilisatoren en een fijne filtratie zorgen voor lange levensduur en hoge bedrijfszekerheid. Het gebruik dient te geschieden volgens de viscositeitsvoorschriften van de machinefabrikant. Alle oliën van de serie ELKALUB LFC 1000 H zijn vrij van PCB's en chloorhoudende verbindingen en kunnen als afvalolie worden afgevoerd.
Bij de ELKALUB oliën van de serie 8000 gaat het om polyglycololiën. De oliën worden gebruikt voor circulatie- en transmissiesmering. De geselecteerde polyglycolen zorgen voor een lage wrijvingscoëfficiënt, een hoge viscositeitsindex en een hoge oxidatiestabiliteit. De oliën zijn daarom geschikt voor smeerpunten met grotere glijcomponenten (bijv. wormw transmissions, stappenoverbrengingen) en toepassingen met speciale eisen aan een constante olieviscositeit bij wisselende temperaturen, evenals een verlengde olielevensduur. De EP-additivering van de LFC 8000 oliën garandeert een hoge belastingcapaciteit en een zeer goede slijtagebescherming voor tandwielen en lagers (zie ook tabel FZG-test). De gemiddelde ISO-viscositeiten van de ELKALUB LFC 8000 oliën zijn NSF H1-geregistreerd en kunnen daardoor zonder zorgen in de voedselverwerkende industrie of verwante gebieden worden gebruikt. Let op: polyglycololiën zijn niet mengbaar met minerale olie-gebaseerde smeermiddelen.
ELKALUB LFC 92100 en ELKALUB LFC 921000 zijn smeeroliën op basis van synthetische koolwaterstoffen. De hoogwaardige basisoliën zijn verantwoordelijk voor de hoge viscositeitsindex, waarborgen een uitstekende verouderingsbestendigheid, zelfs bij hoge temperaturen, en bieden een zeer goede smeereffectiviteit. De uitgebalanceerde additivering ondersteunt deze eigenschappen en zorgt voor een goede slijtagebescherming en een uitstekende corrosiebescherming.
Dit is een speciaal product dat op aanvraag individueel voor u kan worden geproduceerd. Er kunnen minimale hoeveelheden gelden. Neem gerust contact met ons op.
Het is een synthetische motorolie die is ontwikkeld voor benzine- of dieselmotoren van personenauto's en lichte bedrijfsvoertuigen. Het biedt effectieve slijtagebescherming dankzij de speciaal ontwikkelde additieven en hoogwaardige basisoliën. Het is geschikt voor gebruik in benzine- of dieselmotoren van personenauto's en lichte bedrijfsvoertuigen.
Is een synthetische motorolie die is geformuleerd met speciale basisoliën om te voldoen aan de smeervereisten van 4-takt motoren die lucht- of watergekoeld zijn in scooters. Het biedt een hoog niveau van slijtagebescherming voor de belaste componenten en uitstekende reinheid van de zuigers, segmenten, verbrandingskamers en bougies, wat bijdraagt aan een lange levensduur van de motor en het behoud van prestaties.
Bij de ELKALUB oliën van de serie 7000 gaat het om siliconenoliën. ELKALUB siliconenoliën zijn chemisch neutraal, vrijwel niet brandbaar en vertonen een hoge stabiliteit tegen warmte-invloed of andere fysische en chemische invloedsfactoren. Dit resulteert in een zeer lange levensduur. De zeer hoge viscositeitsindex van siliconenoliën uit zich in een geringe afhankelijkheid van viscositeit en temperatuur. De oliën zijn bij zeer lage temperaturen inzetbaar en veranderen hun viscositeit bij temperatuurstijging relatief weinig. Het gebruik van ELKALUB siliconenoliën voor smeeropgaven beperkt zich tot glijbewegingen of tot smeringen in het lagere belastingsgebied. Voor de combinatie staal-staal wordt het gebruik van siliconenoliën niet aanbevolen. De goede materiaalcompatibiliteit van ELKALUB siliconenoliën met veel elastomeren en kunststoffen (uitzondering: siliconenmaterialen) leidt tot een veelvoorkomende toepassing als scheidings-, onderhouds- of glijmiddel.
is een synthetische motorolie die is ontwikkeld om te voldoen aan de hoge prestatie-eisen van personenauto's en lichte bedrijfsvoertuigen. Het is geformuleerd met een unieke combinatie van hoogwaardige basisoliën en geavanceerde additieftechnologie om superieure bescherming voor de motor te bieden.
Bij de ELKALUB oliën van de serie 8000 gaat het om polyglycololiën. De oliën worden gebruikt voor circulatie- en transmissiesmering. De geselecteerde polyglycolen zorgen voor een lage wrijvingscoëfficiënt, een hoge viscositeitsindex en een hoge oxidatiestabiliteit. De oliën zijn daarom geschikt voor smeerpunten met grotere glijpercentages (bijv. wormwieloverbrengingen, stappenoverbrengingen) en toepassingen met speciale eisen aan een constante olieviscositeit bij wisselende temperaturen, evenals een verlengde olielevensduur. De EP-additivering van de LFC 8000 oliën garandeert een hoge belastingcapaciteit en een zeer goede slijtagebescherming voor tandwielen en lagers (zie ook tabel FZG-test). De gemiddelde ISO-viscositeiten van de ELKALUB LFC 8000 oliën zijn NSF H1-geregistreerd en kunnen daardoor zonder zorgen in de voedselverwerkende industrie of aanverwante gebieden worden gebruikt. Let op: polyglycololiën zijn niet mengbaar met op minerale olie gebaseerde smeermiddelen.
ELKALUB GLS 163 is een kortvezelig smeervet met een verhoogde zuiverheid en hoge drukbelasting voor gebruik in rollagers en glijlagers. Het vet heeft een zeer thixotroop gedrag, wat betekent dat de penetratiewaarden in rust bijna 100 punten lager zijn (het vet is steviger). Dit gedrag is voordelig in lagers met slechte afdichting of verhoogde lager speling. ELKALUB GLS 163 kan zeer goed worden gepompt in centrale smeersystemen. Het vet bloedt niet uit. Vanwege de thixotropie is voor de voorraadcontainer een drukbelaste volgkolom vereist. Lichte druk maakt het vet onmiddellijk vloeibaar. Het fijnkorrelige, deelsynthetische vet heeft een zeer flexibele structuur en is daardoor uitstekend geschikt voor kleine, voortdurend wisselende bewegingsrichtingsveranderingen. In rust herstelt het vet zich bijna weer naar zijn oorspronkelijke waarden. Vanwege zijn chemische samenstelling is ELKALUB GLS 163 onder mengschrijvingsomstandigheden een MoS2-vormer.
De oliën uit de ELKALUB LFC 3000-serie zijn voornamelijk ontworpen voor gebruik in de voedingsmiddelenindustrie bij temperaturen van -10 °C (-20 °C) tot +120 °C. De producten zijn zeer verouderingsbestendig, harsvrij en kunnen worden gebruikt in gebieden waar af en toe contact met voedsel kan optreden.
De oliën uit de ELKALUB LFC 3000-serie bieden een goede corrosiebescherming en een goede compatibiliteit met kunststoffen en afdichtingen. De producten zijn compatibel met minerale olie. De belangrijkste toepassingen liggen op het gebied van tandwiel-, circulatie- en kettingsmering, evenals het gebruik als hydraulische en pneumatische oliën.
De oliën uit de ELKALUB LFC 3000-serie zijn voornamelijk ontworpen voor gebruik in de voedingsmiddelenindustrie in een temperatuurgebied van -10 °C (-20 °C) tot +120 °C. De producten zijn zeer verouderingsbestendig, harsvrij en kunnen worden gebruikt in gebieden waar af en toe contact met voedsel kan optreden. De oliën uit de ELKALUB LFC 3000-serie bieden een goede corrosiebescherming en een goede compatibiliteit met kunststoffen en afdichtingen. De producten zijn compatibel met minerale olie. De belangrijkste toepassingen liggen op het gebied van tandwiel-, circulatie- en kettingsmering, evenals het gebruik als hydraulische en pneumatische oliën.